söndag 28 februari 2010

Födelsedag…






Inte visste jag att det skulle bli så kul att fylla 60 år. Från första början tänkte jag väl att detta inte var något att fira. Men efter fest i dagarna tre har jag här ändrat åsikt.

Är det inte fantastiskt att få ha man, familj, släkt och vänner omkring sig?! Dessa som känslomässigt står mig så nära. Att få dela gemenskap, glädje och bekräftelse med. Festen i dagarna tre inleddes med min tjejfest. Tala om hur lyckans rus kom över mig för varje kär vän som ringde på dörren. Nej, alla hann inte ringa för jag tog emot dem dansande ute i trapphuset. Glädjen kändes total när jag såg var och en. Jag fick berätta för dem att jag ditintills endast hade druckit mjölk och vatten. Att sedan kvällen för mig blev så innehållsrik och lyckad var upplevde jag som full bonus. Att få ha så många kvinnor som jag i olika situtationer inom olika områden kan dela med mig av sådant som berör mig. I sanning är jag RIK.

Inte mindre glad blev när vi dagen efter körde igång nästa fest. Familj och släktkalas kan ibland klinga lite trist i mina öron. Men denna var raka motsatsen. Jag påmindes på nytt om hur rik jag är som får ha många personer omkring mig och som jag känner mig älskad av och som jag också älskar. Intensiteten var total och jag gav mig knappast tid för att ens gå på toa. Jag ville ju inte missa något eller någon. Tiden ville jag få ut maximalt av.

Ingen enda koffeintablett behövde jag svälja ner (!). Jag som så många gånger kan sitta rakt upp och ner och somna, om än kungen finns närvarande. Att få skratta sig igenom flera dygn så att halsen och stämbanden tog stryk blev en del av helgens firning. Att få erfara att familjen ställer upp till 100% önskar jag att alla skulle få uppleva.

Så nu vill jag inom en snar framtid igen fylla 60 år. Ni som inte har kommit dit, kan i sanning se fram emot något stort :-)!

Inga kommentarer: