fredag 22 januari 2010

Trött i huvudet…

Är detta normalt? Ibland kommer en sådan trötthet i mitt huvud över mig. Känns som att det är svårt att uttrycka mig och komma till punkt. Upplever att jag pladdrar för mycket utan riktigt innehåll. Har inget riktigt språkligt flyt? Varför så trött?

I detta läge sätter jag igång med min egen analys. Hur var min sömn inatt? Finns det atmosfäriska spänningar? Händer något speciellt i aktuell grupp jag befinner mig i. Och när klockan är två på dagen störtar jag in på kontoret och hör min glada psykologkompis i rummet bredvid. ”Ska vi hänga i baren”. Det har blivit ett stående fredagsuttryck. Baren = våra mingelbord i nedre delen av korridoren. Plötsligt kommer jag på att jag inte ätit något sedan klockan 6.30. Oj, kan det vara det som orsaker min trötthet?

Visst är det konstigt. Så länge som jag är engagerad känner jag ingen hunger. Jag har inga behov t.ex. att söka upp någon toalett. Min kropp säger liksom inte ifrån mer än att jag registrerar någon slags trötthet i huvudet.

Häromdagen ställde min man frågan till mig. ”Har du inte tänkt på att din trötthet kan vara ett uttryck för att du inte tillför din kropp något bränsle”? Helt otroligt – snart 60 år och har inte förstånd att själv dra normala slutsatser. Jag som alltid har trott mig kunna handleda mig själv. Också förstår jag inte det mest basala - att kroppen kräver bränsle med jämna mellanrum. Vad handlar det här om för diagnos månne? Oförståndighetsdiagnos?

Inga kommentarer: